فروش پسته کوهی نر با نازل ترین قیمت

پسته خندان امروز کوهی نر با نازلترین قیمت، به شکل فله یا بسته بندی، در وزن های مختلف به دو روش عمده و جزیی به فروش می رسد.

مشتریان و خریداران واقعی این محصول، برای آن که بتوانند این محصول را با قیمتی ارزان و مناسب تهیه کنند، بهترین راه این است که، آن را به صورت عمده و فله خریداری کنند.

فروش پسته کوهی نر با نازل ترین قیمت

تقسیم بندی انواع پسته کوهی

تقسیم بندی انواع پسته کوهی

Pistacia terebinthus نام علمی پسته کوهی، گیاهی از تیره پسته خیس ایان است.

پسته خیس، جز درختانی با دانه ها و محصولات مملو از خواص دارویی و غذایی است.

افشره پسته کوهی به همراه داروی فلوکسامین سبب کاهش افسردگی که در نتیجه بی تحرکی و یا استرس القا شده به وجود می آید، می شود. همچنین  در بافت سبک مغز، باعث بهبود شرایط آنتی اکسیدانی می شود.

پسته کوهی خودرو بوده و از نظر ارتفاع، این درخت به دو یا سه متر می رسد. زیستگاه اصلی درخت پسته کوهی در استان‌ های لرستان، کردستان، چهار محال و بختیاری، ایلام و کرمانشاه است. این درخت در نقاط دیگر کشور به‌ صورت پراکنده یافت می‌ شود.

پسته کوهی، اجداد وحشی پسته معمولی است که در آجیل عید مصرف می شود. این درخت کاملا دست نخورده است، زیرا در طبیعت بکر رشد پیدا می کند و در پرورش آن، هیچ گونه کود شیمیایی استفاده نمی شود.

به طور کلی دو نوع پسته کوهی، از درختان می روید‌. نوعی از آن، پوستی نرم دارد و دانه‌های آن ریز است. رنگ آن سبز تیره است و به راحتی قابل استفاده می باشد. مغز آن به راحتی جویده و له می شود. نام این نوع کلخنگ است مزه ای ملس دارد. نوع دوم پسته کوهی، پوسته ی خارجی سخت و شکننده دارد، بدون شکاف است. کروی شکل است و مغز آن طعمی مایل به ترشی دارد، نام آن بنه است.

اواخر تابستان فصل برداشت پسته کوهی است و برای شکستن مغز پسته ها برداشت می شود.

کلخنگ و بنه دارای خواص درمانی بیشماری هستند، تعدادی از این خواص را برای شما عزیزان شرح می دهیم، امید است که مفید واقع شود.

مصرف مغز بنه و کلخنگ، برای درمان بیماری کم خونی بسیار موثر است. توصیه می‌ شود، افرادی که دچار کم خونی هستند، از این میوه در پخت غذای خود استفاده کنند. به عنوان مثال، برای از بین رفتن مشکل کم خونی از بنه در غذاهای سنتی و محلی یا به جای استفاده از گردو در کشک، از این مغز استفاده شود.

مصرف انواع مغز بنه، به علت طبع گرمی که دارد، به تقویت و افزایش نیرو و قوای جنسی کمک می کند.

از مهمترین خواص انواع مغز پسته کوهی، می توان به تقویت پوست و مو اشاره کرد. مصرف آن سبب کاهش التهابات و درمان زخم ها می شود. مصرف مداوم آن، سبب جلوگیری از ریزش مو و مانع از پوسته پوسته شدن، پوست سر می شود.

توجه داشته باشید، خواص ذکر شده در قسمت مذکور، تعداد اندکی از خواص بی شمار این مغز است.

مصارف پسته کوهی نر

مصارف پسته کوهی نر

از نام های دیگری که پسته کوهی به آن معروف است، سقز است. این نام به علت صمغی است که درخت پسته کوهی دارد،  به نام سقز، از این صمغ آدامس تهیه می شود. از میوه، برگ و صمغ ترشح یافته پسته کوهی استفاده دارویی می شود و کارایی آن در صنعت داروسازی بسیار زیاد می باشد.

مغز پسته کوهی دانه ای روغنی و ارگانیک است، زیرا در رشد و پرورش آن هرگز از کود استفاده نمی شود.

از مصارف پسته کوهی این است، در تهیه غذاهای سنتی به کار برده می شود و به صورت تنقلاتی مانند آجیل استفاده می شود. در غذا های سنتی از محصول بو داده آن استفاده می شود.

به عنوان طعم دهنده دوغ، ترشی، روغن حیوانی از پودر پسته کوهی استفاده می شود.

پودر مغز پسته کوهی به صورت فله و بسته بندی به فروش می رسد. طریقه مصرف مغز بنه، همانند تخمه است با این تفاوت که پوسته آن بسیار سخت تر از تخمه است.

معتبرترین مراکز عرضه پسته کوهی نر

معتبرترین مراکز عرضه پسته کوهی نر

مراکز عرضه پسته کوهی نر، عمدتا مرغوب ترین و با کیفیت ترین نوع مغز پسته کوهی را، به صورت فله و بسته بندی شده، در بین معتبر ترین مراکز عرضه می کنند.

نوع بسته بندی شده این محصول در مراکز معتبر، به این علت که، مکانیزم بسته بندی هزینه بر است، بر قیمت نهایی آن نیز تاثیر می گذارد و به نسبت فله گران‌تر است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما