قیمت بنه مغز بنه باکیفیت

مغز بنه باکیفیت طیف گسترده ای از قیمت بر حسب درجه کیفی مغزها را دارد. ادویه پلویی تبریز نوعی درخت است که در مناطق کوهستانی زاگرس (شهرهای کهکیلویه بویر احمد، ایلام)، بخشهایی از فارس، کرمان، کرمانشاه به صورت خودرو رشد کرده و میوه آن که به پسته وحشی معروف است،مغز بسیار مقوی و خوشمزه ای دارد که در اواخر تابستان وقتی که کاملا رسیده شد برداشت می شود.

این مغزها که از محصولات تحت کشت در کشور عزیزمان ایران است علاوه بر مصارف داخلی به کشورهای خارجی نیز صادر می شود.

قیمت بنه مغز بنه باکیفیت

نگاه کلی بر مغز بنه باکیفیت

نگاه کلی بر مغز بنه باکیفیت مغز بنه یا پسته وحشی از میوه درخت بنه با نام علمی بدست آمده و از محصولات تحت کشت کشورهایی نظیر ایران، آفریقا، بخش های کوهستانی اروپا می باشد.از آنجایی که درخت ادویه پلویی مشهد به صورت خودرو، در نواحی کوهستانی روییده و رشد می کند برای میوه دهی آن از هیچ سم و کودی استفاده نمی شود در نتیجه مغز بدست آمده از میوه آن ‌کاملا ارگانیک،طبیعی و عاری از هر گونه مواد مضر می باشد.

مغز بنه از پسته کوچکتر است ولی از لحاظ خاصیت با آن برابری کرده یا حتی می توان گفت مقوی تر نیز می باشد.

خواص بنه ها بی شمار بوده و در اینجا به اختصار به ذکر چند نمونه خواهیم پرداخت:

  • دارای منبع غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هاست.
  • سرشار از آهن بوده و جهت درمان کم خونی مفید واقع می شود.
  • روغن و پماد آن برای درمان زخم های پوست، کوفتگی و درد بدن بسیار مناسب است.
  • موثر برای سلامت پوست و تغذیه ای مناسب برای مو می باشد.
  • برای بالا بردن ایمنی بدن و حفظ آن در برابر باکتری و ویروس ها مفید است‌.
  • از ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری میکند.
  • برای مبتلایان به نرمی استخوان دارویی بسیار مؤثر است.
  • به پاکسازی کبد کمک کرده و برای هضم غدا و تقویت معده نیز مفید واقع می شود.
  • و…

از این مغزهای پر خاصیت هم به صورت خوراکی برای تزئین و پخت انواع غذاها بخصوص غذاهای سنتی و محلی و هم به صورت غیر خوراکی برای تهیه انواع روغن ها و ضمادها برای استعمال موضعی استفاده می شود.

خصوصیات مغز بنه باکیفیت

خصوصیات مغز بنه باکیفیت خصوصیات مغز بنه با کیفیت در اندازه درشت و طعم خوب آن است در واقع هرچه مغزها بزرگتر باشد از نظر کیفی هم درجه بالاتری دارد.

پسته هایی وحشی ای که پوست سبز دارند رسیده تر و مغز آن ها طعم و مزه بهتری نسبت به آن هایی که زرد یا نارنجی رنگ اند‌ دارد و همچنین باید گفت بنه ها ای که تازه تر هستند مغز خوشمزه تری هم دارند و میتوان از نرم تر بودن پوست این میوه های پر خاصیت به تازگی آن پی برد زیرا کهنه ترها پوستی سفت تر با شکنندگی سخت تر را دارا هستند.

طعم و مزه نیز یکی از عوامل تشخیص کیفیت به شمار می رود. بنه ها باید عاری از طعمی باشند که به تلخی بزند زیرا تلخ بودن نشانه نارس بودن یا نا مرغوب بودن آن است و همچنین نداشتن رطوبت، حشرات و کرم های بسیار ریز در مغزها که سبب مزه بد و خراب شدن آن ها می شود نیز از فاکتورهای مهم در تعیین کیفیت است.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت مغز بنه باکیفیت

عوامل تاثیر گذار بر قیمت مغز بنه باکیفیت مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت بنه ها کیفیت، مرغوبیت و اندازه دانه های آن ها است.نحوه تولید و بسته بندی بنه ها، منطقه عرضه، تعداد واسه های فروش و نوع مصرف داخلی یا صادراتی بودن نیز تا حدودی از عوامل دیگر این امر به شمار می رود. یقینا مغزهای صادراتی به دلیل درجه کیفی بالا و بسته بندی ویژه از قیمت بیشتری نیز برخوردارند.

از عوامل دیگر موثر در بهاء تمام شده مغز بنه ها، خرید عمده یا جزئی آن است که به روال معمول خرید عمده سبب کاهش قیمت محصول می باشد.

قیمت گذاری روی بنه ها توسط کارخانه جاتی که آن را تهیه و بسته میکنند تعیین شده و سپس توسط واسطه ها کمی افزایش و در بازار مصرف به فروش می رسد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما