قیمت پودر پسته صادراتی در بازار داخلی

پودر پسته صادراتی یکی از فراورده های مغز پسته ممتاز ایرانی است که در تولید شیرینی جات یا تولیدات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. مرکز توزیع و فروش پودر پسته صادراتی شهرهایی است که در آن باغ های پسته فراوانی وجود دارد. در این مراکز، پودر کردن پسته و عرضه ان به بازارهای جهانی توسط افراد باغدار و یا شرکت های صنعتی صورت می گیرد .قیمت پودر پسته صادراتی در بازار داخلی

چند نکته درباره پودر پسته صادراتی

چند نکته درباره پودر پسته صادراتی پسته گیاهی است که مدت هاست در مناطق مختلف ایران کشت می شود.در ایران ، پسته شور قرمز از نظر کمیت و کیفیت از لحاظ رتبه بندی در رده اول قرار دارد و می توان گفت صادرات پودر پسته یکی از مهمترین محصولات غیرنفتی در بخش کشاورزی است.پسته یکی از مرغوب ترین و پرطرفدارترین خشکبار در سراسر جهان به حساب می اید و به دلیل خواص درمانی فراوانی که دارد دارای ارزش زیادی است.این مغز حاوی مقادیر بالایی از کلسیم، آهن، روی ،فیبر،انواع ویتامین ها و… است. میزان پتاسیم موجود در پسته با پرتقال برابری می کند و این مغز دارای اهن فراوانی است از اینرو خون ساز بوده و برای افرادی که از کم خونی رنج می برند بسیار مفید می باشد و بطور کل تمامی خواص پسته برای سلامتی بدن ضروری و لازم است.کشور ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان پسته مرغوب به کشورهای اروپایی و اسیایی است. صادرات پسته و پودر پسته و دیگر فراورده های ان به دليل ارزآوري فراوان، ايجاد اشتغال بین افراد، ايجاد ارزش افزوده و دیگر جنبه هاي اقتصادي، بسیار حائز اهميت است.پودر پسته صادراتی باید دارای کیفیت بالایی باشد تا بتواند  رقیب پودر پسته تولید شده توسط کشورهای دیگر باشد.

ویژگی های پودر پسته صادراتی

ویژگی های پودر پسته صادراتی  پسته  دارای چربی بالای است از این رو یکی از خوشمزه ترین خشکبار به حساب می اید. پسته ایران به دلیل ارتفاع مناطقی که در آن پسته پرورش می یابد ، از کیفیت و طعم بی نظیری برخوردار است این امر باعث شده است که کشور ما از طعم رقابتی این محصول استفاده کرده و این محصول را به بازارهای جهانی صادر کند. در بررسی پودر پسته با کیفیت باید به رنگ آن توجه کرد. هرچه مغز پسته پر رنگ تر باشد پودر سبزی خواهیم داشت و هرچه رنگ پودر سبزتر باشد با کیفیت تر است.
پسته را بر اساس رنگ مغز می توان به سه دسته تقسیم کرد که متناسب با ان قیمت پودر بدست امده تعیین می شود:

  • پسته کالک: این پسته هنگامی چیده می شود که نرسیده و هنوز کال است و این نوع مغز مرغوب ترین مغز جهت تهیه پودر پسته است و دارای رنگ بسیار سبز می باشد. این مغز دارای ویتامین ها و پروتئین بالا است  از این رو این نوع از مغز قیمت بالاتری دارد.
  • پسته سبز: این پسته جهت پودر شدن مناسب است و دارای رنگ سبزی می باشد.
  •  پسته معمولی: رنگ مغز این پسته سبز کم‌رنگ یا زرد است. به همین علت پودر تهیه‌شده از این مغز با در نظر گرفتن رنگ ان از کیفیت پایین تری برخوردار است.

چه عاملی بر قیمت پودر پسته صادراتی موثر است

چه عاملی بر قیمت پودر پسته صادراتی موثر است در سال های اخیر با توجه به افزایش قیمت محصولات، قیمت پسته و پودر پسته هم دچار تغییراتی شده است .هر جنس و کالایی متناسب با کیفیت و مرغوبیتی که دارد قیمت گذاری می شود. قیمت پودر پسته صادراتی و درجه یک نیز از این امر مستثنا نیست و مشتری خاص خودش را دارد .چنانچه درون بسته بندی پودر، پسته های درشت و پودر نشده وجود داشته باشد و یا اینکه از پسته های کهنه و نامرغوب استفاده شده باشد این امر پایین آمدن کیفیت و در نهایت نارضایتی مشتری را به دنبال خواهد داشت  که مستقیما تاثیر منفی روی قیمت ان خواهد گذاشت.قیمت فروش عمده پودر پسته به نسبت قیمت تکی این محصول بسیار پایین بوده و شرکت های تولید پودر پسته اقدام به فروش عمده می کنند تا مقدار فروش خود را افزایش دهند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما