پسته کوهی خام به نرخ روز

پسته کوهی خام که از آن با نام بنه نیز یاد می شود از جمله خشکباری است که به دلیل داشتن خواص فراوان برای بدن، توانسته نظر مصرف کنندگان را به خود جلب نماید. خرید پسته کوهی خام به نرخ روز از طریق فروشندگانی که در اینترنت فعال هستند عاقلانه ترین و ساده ترین روش رسیدن به این فرآورده ارزشمند و غنی است.

پسته کوهی خام به نرخ روز

آنچه درباره پسته کوهی خام باید بدانید

آنچه درباره پسته کوهی خام باید بدانید

این روزها تنوع انواع پسته خام و تف نداده در بازار بسیار زیاد است لذا دست مصرف کننده برای انتخاب هر یک از انواع موجود کاملا باز می باشد.

یک نوع متفاوت از پسته وجود دارد که شاید چندان شناخته شده و مطرح نباشد ولی خواص کم نظیری دارد. این محصول چیزی نیست جز پسته کوهی یا بنه.

درختان پسته کوهی در مناطق کوهستانی رشد می کنند و ایران بستر مناسبی برای رشد و پرورش این گیاه دارد.

یکی از دلایلی که باعث می شود پسته کوهی یا بنه بیشتر از سایر انواع پسته و مغز آن مورد توجه قرار گیرد ارگانیک بودن و سالم بودن آن است. به این معنی که چون درختان پسته کوهی خودرو هستند و نیاز به مراقبت خاصی ندارند لذا در زمان رشد و نمو این میوه، به هیچ وجه از کودها و سموم شیمیایی استفاده نشده است.

  • پسته کوهی خام یا بنه بیشتر در چه شهرهایی به عمل می آید؟

شهرهای استان فارس همچون ارسنجان، خرامه، فسا، مرودشت، سروستان. در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، همدان و خراسان نیز شاهد رشد انواع این درخت وحشی هستیم.

  • زمان برداشت و خرید و فروش پسته کوهی چه وقت است؟

اواخر تابستان و اوایل پاییز یعنی ماه های شهریور و مهر، زمان اصلی برداشت و تجارت پسته کوهی می باشد. این محصول به صورت خرد و عمده در بازار عرضه می شود.

در ایران 3 گونه درخت بنه یا پسته کوهی خام می روید:

  1. بنه کابلی یا کسور
  2. بنه لری یا سقز
  3. جاتلانقوش

پسته کوهی خام چه خصوصیاتی دارد

پسته کوهی خام چه خصوصیاتی داردخصوصیات و ویژگی های مغز پسته کوهی خام یا بنه چیست؟

  • پسته کوهی طبع گرم دارد بنابراین مصرف به اندازه آن برای افرادی که مزاج سرد و تر و یا سرد و خشک دارند مناسب است.
  • تسکین دهنده درد مفاصل
  • پاک کننده رگ ها
  • تقویت قوای جسمی و جنسی
  • کمک به رشد کودکان
  • پیشگیری از سرطان
  • رفع کم خونی
  • سرشار از ویتامین های لازم برای بدن
  • تقویت سیستم گوارش بدن و مقاوم نمودن آن در برابر انواع بیماری ها
  • تقویت اعصاب و افزایش قدرت حافظه
  • از روغن مغز پسته کوهی نیز برای درمان ریزش مو و تقویت پیاز مو استفاده می شود.

عوامل موثر بر نرخ پسته کوهی خام

عوامل موثر بر نرخ پسته کوهی خام

اطلاع از قیمت روز و نرخ پسته کوهی برای شخصی که قصد خرید عمده این فرآورده با ارزش را دارد بسیار ضروری و مهم است چرا که قیمت همواره یک شاخصه مهم در تمامی معاملات بوده و خریدار و فروشنده همیشه برای رسیدن به نرخ معقول بر سر آن مذاکره می کنند.

در بحث قیمت و نرخ پسته کوهی خام یکسری از عوامل تاثیر بسزایی دارند. 5 مورد زیر مهمترین شاخصه های موثر قابل ذکر می باشند.

  1. بنه یا پسته کوهی خام به دو صورت فله و بسته بندی شده به فروش می رسد که هر یک از این دو نوع، قیمت و نرخ فروش متفاوتی دارد.
  2. و یا اینکه قیمت عرضه پسته در شهری که این محصول تولید شده به مراتب پایین تر از سایر مناطق است. (به دلیل هزینه حمل و نقل کمتر)
  3. زمان فروش هم بر روی قیمت فروش پسته کوهی تاثیر دارد. (شهریور و مهر ارزانتر است چون پای هزینه انبار و نگه داری در میان نیست)
  4. اینکه از نمایندگان فروش تعیین شده توسط تولیدکنندگان پسته کوهی این محصول را خریداری نمایید و یا اینکه از یک فروشنده دسته چندم سفارش خود را تهیه کنید بر روی نرخ پسته اثر دارد. (مسلما در حالت اول به دلیل نبود واسطه ها، قیمت و نرخ روز محصول کمتر خواهد بود)
  5. قیمت پسته کوهی با تناژ سفارش رابطه عکس دارد به این معنی که هر چه قدر حجم سفارش شما بالاتر باشد قیمت هر کیلو از این محصول پایین تر خواهد آمد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما