پسته کوهی شور و قیمت آن در بازار

پسته کوهی در نقاط مختلفی در ایران کشت می شود در خصوص قیمت پسته کوهی شور بنا بر دلایلی دارای قیمت متفاوتی دارد. البته خرید پسته کوهی در اواخر تابستان دارای قیمت مناسبی می باشد. پسته کوهی شور و قیمت آن در بازار داخلی این محصول در کیفیت های متوسط در بعضی استان ها متفاوت است که توسط تولید کنند ها و همینطور فروشندگان تعیین می شود و دارای شکلی گرد و ریز مانند است برای مشاهده قیمت ها ما را تا انتها مطلب همراهی کنید.

پسته کوهی شور و قیمت آن در بازار

نگاه کلی بر پسته کوهی

نگاه کلی بر پسته کوهیپسته کوهی در دامنه کوه ها و در طبیعت به عمل می آید فرق آن با پسته معمولی این است که در دامنه کوه و بدون صاحبی و مالکی و بدون هیچ گونه سمی که به آن بزنند رشد می کند پوست پسته در ترکیه که به آن  در فارسی بن یا بنه گفته می شود هم ارزان تر و هم سالم تر می باشد و توصیه می شود جندین بار در هفته خورده شوند تا کمبودهای بدن را جبران کند و بوسیله آن قوای بدنی خود را افزایش دهید.

پسته کوهی دارای ویتامین های زیادی از جمله ید، آهن، روی، منگنز، پتاسیم می باشد. از مصارف پسته کوهی می توان به عنوان روغن برای ماساژ و درد مفاصل از آن استفاده کنید. همچنین به عنوان خوراکی بر روی سالاد بریزید که برای رشد کودکان و نوجوانان موثر است و برای خانم های حامله خوراکی مناسبی محسوب می شود. از خواص درمانی آن می توان برای پیشگیری از سرطان و بیماران فلج و ام اس استفاده می گردد.

مهمترین مصارف پسته کوهی شور

مهمترین مصارف پسته کوهی شوردرخت پسته کوهی درختان زیبایی هستند که به یکی مهم ترین درختان در کهگیلویه و بویر احمد به وفور یافت می شود پسته کوهی شور در اواخر شهریور ماه برداشت می شود که این دانه در پاییز روئیده شده و رنگ سبز تیره دارد و عمر این درخت طولانی مدت است  و دانه آن به صورت تخمه است و جهت خواص دارویی و درمانی استفاده می گردد که به عنوان آجیل طبیعی می توان مصرف کنید و از برگهای آن برای خوراک دام ها استفاده می شود.

دانه های آن ریز و پرچرب است و طعم مطلوب و خوشمزه پسته دارند که از پسته خوشمزه تر و مطلوب تر است و مناسب اعیاد و مهمونی ها می باشد. پسته کوهی گرم است از مغز آن برای افراد سرد مزاج استفاده می گردد  و برای کم خونی مناسب می باشد و ضد میکروب  و بسیار قوی است و به عنوان آنتی بیوتیک عمل می کند و مسکن قوی برای دردکمر می باشد.

برای درمان بیماری های پوستی انواع لک و رفع بیماری های دستگاه گوارش خاصیت بالایی دارد و از شیره درخت به عنوان سقز نامیده می شود و حاوی ترکیبات و موادی است  که برای بدن مفید می باشد استفاده می گردند.

قیمت پسته کوهی شور در بازار

قیمت پسته کوهی شور در بازار

این میوه برای کسانی که با آن آشنایی کامل دارند بسیار پر اهمیت می باشد و همیشه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. برای اطلاع از قیمت پسته کوهی شور در بازار سری به بازار محلی خشکبار که زیر قیمت سایر بازارهاست بزنید تا از قیمت روز پسته کوهی مطلع شوید و دست چین روستاییان زحمت کش را تهیه کنید. پسته کوهی شور با توجه به خاصیت آن قیمت معقولی برای خرید دارد از آنجایکه قیمت آن ارزان تر از پسته معمولی است  تهیه آن راحت تر می باشد.

همچنین در این بازار امکان خرید فله ای وجود دارد برای اطلاعات بیشتر  و راحتی شما خریداران محترم از نرخ واقعی این محصول، می توانید از طریق سایت اینترنتی آگاه شوید و قیمت ها را به صورت بروز شده دریافت کنید و یا در صورت امکان از طریق فروشگاه آنلاین آن را سفارش دهید تا بدون اتلاف وقت آن را دریافت کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما