بازار فروش پسته کوهی بشاگرد

استان هرمزگان از جمله پیشروان در تولید پسته کوهی است شهرستان بشاگرد از توابع استان هرمزگان را می‌توان خوشنام ترین شهرستان در زمینه تولید این محصول در هرمزگان نامبرد پسته خشک تازه بشاگرد از جمله ناب ترین و با کیفیت ترین نوع تولید پسته بشاگرد می باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

در کشور عزیزمان ایران بازار فروش پسته کوهی بشاگرد از جمله بازارهای محلی و  پررونق فروش پسته کوهی است چراکه این شهرستان از جمله شهرهای محروم کشور است و بیشتر مردمان ساکن این مناطق روزی خودشان را از این طریق به دست می آورند وابستگی مردم این منطقه به بازار فروش بسته کوهی باعث ایجاد حس رقابت بین آنها شده و این امر در کاهش قیمت پسته بشاگرد به شدت مشهود است البته مصرف خوراکی پسته کوهی بشاگرد برای مردم منطقه از قدیم الایام به روش های مختلف وجود داشته است که با پیشرفت در این زمینه پسته کوهی بشاگرد راه خود را به تمامی استان های همجوار دور و نزدیک باز کرده است.

ناگفته نماند که بیشتر مصرف خوراکی مردم بومی ازپسته کوهی به صورت ترشی و یا ریختن داخل غذا و یا به صورت خلال کوچک داخل نان محلی ریخته می‌شود که این محصولات هم ماندگاری بالا ندارند و سریع مصرف می‌شود به همین خاطر به نقاط دورتر نمی رسند.

بازار فروش پسته کوهی بشاگرد

نحوه تولید پسته کوهی بشاگرد

نحوه تولید پسته کوهی بشاگرد

با توجه به اینکه استان هرمزگان در منطقه نیمه گرم و خشک قرار دارد کوه‌های منطقه بشاگرد مملو از درخت‌های پسته کوهی است. در این استان بلاخص منطقه رواج بالایی دارد نحوه تولید پسته کوهی بشاگرد با توجه به فصل برداشت آن صورت می‌گیرد.

تولید پسته بشاگرد در فصل پاییز و اواخر مهرماه صورت می گیرد چرا که با پایین آمدن دما در این مناطق درختان پسته کوهی بشاگرد قادر به تولید محصول بهتر خواهد شد. با چیده شدن پسته اکبری کله قوچی بشاگرد توسط مردمان بومی و روانه آن به بازار مصرف داخلی و محلی تولید پسته بشاگرد افزایش پیدا می‌کند و به تبع آن قیمت پسته بشاگرد تغییر مثبت در جهت رغبت مصرف کننده  صورت می گیرد.

از هر اصله درخت پسته کوهی بشاگرد  بین ۲۰ تا ۱۵ کیلوگرم محصول برداشت می شود مقداری از آن به صورت تازه خوری و بخش بیشتر آن در قالب گیاه دارویی به بازار عرضه می‌شود. البته نحوه تولید پسته کوهی بشاگرد به مانند دیگر استان‌ها آسان صورت نمی‌گیرد چراکه هر کاری سختی و رنجی را به دنبال دارد تا درست رنج ما دلپذیری تر باشد. تولید پسته بشاگرد نیز از جمله این کارهاست و در تولید این محصول و رساندن به دست مصرف کننده تلاش‌های بسیاری صورت می پذیرد.

قیمت روز پسته کوهی بشاگرد
قیمت روز پسته کوهی بشاگرد

همانطور که به طور کلی در قیمت روز پسته کوهی عوامل بسیاری دخیل هستند قیمت وروز پسته کوهی بشاگرد نیز علاوه بر عوامل مختلف عامل خاص تاثیرگذار در قیمت خود را دارا است. البته در تعیین قیمت روز پسته بشاگرد نقش بازار و تولید پسته بشاگرد بسیار پررنگ تر از بقیه عوامل است. این تاثیرگذاری ویژه بنا به دلایلی خواص ومعدود  صورت می پذیرد.

این عوامل مربوط به ساکنین این منطقه که جزو مناطق کمتر پیشرفت کرده و محروم کشور محسوب می‌شود است.
با توجه به کاهش تقاضای این محصول از طرف خریداران و مصرف‌کنندگان شرکت تولیدی ما طرح های بسیاری را در روند بهبود جایگاه این میوه ارزشمند انجام داده است. در طی این که پسته کوهی از فروشنده به دست مصرف کننده برسد قیمت روز پسته کوهی بشاگرد همیشه دچار نوسان می‌شود و عرضه و تقاضا در بازار این محصول گاهی متناقض می‌شود که این عامل هم به ضرر فروشنده و هم خریدار است.
شرکت تولیدی کوشا دانه با در نظر گرفتن این عامل مهم و تاثیرگذار در قیمت روز پسته کوهی بشاگرد اقدام ارزشمندی را انجام داده تا بتواند بازار این محصول را در زمان مناسب به تعادل نسبی خود برساند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما