تولید کننده مغز پسته خام مرغوب

مغز پسته به بخش میانی پسته گفته می شود که خوراکی محسوب می شود و فاقد پوست است در بازار انواع مختلفی از آن وجود دارد که مغز فندق با پوست خام یکی از آن ها است، دارای خواص بسیار زیادی است همچنین تولیدکننده های زیادی در ایران هستند که مغز پسته مرغوب را تولید می کنند.

تولید کننده مغز پسته خام مرغوب

حقایقی درباره مغز پسته خام

حقایقی درباره مغز پسته خام

پسته از طبیعتی گرم و خشک برخوردار است پس بنابراین افرادی که مزاجی گرم دارند باید در مصرف آن احتیاط کنند چرا که مصرف بیش از اندازه آن ممکن است برایشان مشکلاتی را ایجاد کند.

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم مغز پسته خام به قسمت داخلی فندق با پوست 1401 گفته می شود که فاقد پوسته سبز و همچنین چربی است، طریقه مغز کردن آن به این صورت است که ابتدا پسته ها را داخل دستگاهی مانند آسیاب می ریزند که توسط قیف این کار انجام می شود، سنگ بالای آسیاب دائما در حال چرخش است و باعث می شود تا پوسته ی سخت روی پسته کنده و مغز آنها خارج شود. حالا در طی این عملیات به مغز پسته ای که سالم از این عملیات بیرون آمده باشد و شکستگی نداشته باشد مغز پسته کامل می گویند.

مغز پسته انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می شود.

  • مغز پسته سبز: به دلیل رنگ سبز آن به صورت پودر شده مصرف می کنند و در شیرینی پزی و در تزئین غذاها بیشتر کاربرد دارد.
  • مغز پسته کال: همانطور که از نامش مشخص است زمانی برداشت می شود که پسته هنوز نارس است و جزء بهترین نوع مغز پسته محسوب می شود.
  • مغز دندانه پسته: خرد شده مغز پسته را می گویند که معمولا در کارگاه های شیرینی پزی از آن استفاده می شود.
  • مغز لپه پسته: مغز پسته ای است که از وسط نصف شده است و در گز و سوهان استفاده می شود.
  • مغز دو پوست: همانطور که از اسمش مشخص است پوسته رویی پسته جدا شده است.
  • مغز پسته گندمی: بسیار ریز به طوری که اندازه ایی شبیه به گندم دارد.
  • مغز دهن بست: معمولا برای صادرات به کشورهای دیگر از آن استفاده می کنند و خواهان بسیار زیادی دارد.
  • مغز تو جمع کن پسته: به مغزی گفته می گویند که از داخل پسته جدا می شود و از نظر کیفیتی درجه های مختلفی دارد.

ویژگی بارز مغز پسته خام

ویژگی بارز مغز پسته خام

از ویژگی مغز پسته که در زمان خرید باید به آن توجه کنیم این است که ابتدا باید به رنگ، بو و مزه آن توجه کرد اگر تمامی این پارامترها را داشت یعنی رنگ طبیعی و دارای مزه مطبوعی بود می توان آن را با اطمینان خاطر خریداری کنید پس در هنگام خرید کاملا به این ویژگی ها توجه کنید.

حالا برای نگهداری مغز پسته باید چه کار کنیم؟

مغز پسته به دلیل اینکه دارای چربی غیر اشباع است زمانی که با اکسیژن هوا ترکیب می شود منجر به تندی و  فاسد شدن آن می شود، پس برای نگهداری نیاز است تا آن را داخل ظرف دربسته ای بگذاریم و در یخچال یا فریزر از آن نگهداری کنیم توجه کنید که رطوبتی بودن محیط محل مناسبی برای تجمع قارچ ها هستند حالا اگر این امکان برای شما فراهم نبود که در یخچال از آن نگهداری کنید می توانید آن را در هوای خشک و خنک به دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید.

از کاربردهای مغز پسته می توان به تولید روغن، شیرینی جات، حلوا و … اشاره کرد.

عرضه مغز پسته خام مرغوب

عرضه مغز پسته خام مرغوب

عرضه مغز پسته معمولا به طرق مختلفی انجام می شود یا می توان آن را از خواربار فروشی های نزدیک محل زندگی خریداری کرد یا اگر برای شما این امکان فراهم نبود می توانید به صورت اینترنتی یعنی خرید از فروشگاه اینترنتی باشد.

شما می توانید مغز پسته مرغوب را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از فروشگاه ما خریداری کنید، برای خریداری محصول با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما