ونوشک 200 گرمی فروش فوری

ونوشک به میوه درخت بنه (پسته کوهی) می گویند که دارای خواص و مزایای بسیاری می باشد، فروش فوری ونوشک 200 گرمی به صورت آنلاین و اینترنتی در اختیار مشتریان قرار گرفته است در ادامه توضیحات بیش تری در مورد نحوه خرید، قیمت و مصارف ونوشک ارائه خواهیم کرد.ونوشک 200 گرمی فروش فوری

ونوشک 200 گرمی چیست؟

ونوشک 200 گرمی چیست؟ ونوشک با نام های مختلفی در سراسر کشورمان خوانده می شود اما رایجترین نام، ونوشک یا پسته کوهی می باشد.
این میوه همچنین با نام های کولن، بنه، سقز، گونشک، کلنگ و بنشت شناخته می شود که قطر آن حدود 5 میلی متر است و در هنگام نارس بودن رنگ آن صورتی و سپس قرمز و در زمان رسیدن کامل رنگ آن به سبز تغییر می کند.
درخت میوه ونوشک Pistacia atlantica گونه ای از درخت پسته است که می توانند تا 1000 سال عمر داشته باشند.
در برخی از مناطق کوهستانی درخت ونوشک رشد خوبی داشته است به طوری که ارتفاع این درخت حدود 7 الی 9 متر گزارش شده است.
ونوشک در وزن و حجم های مختلفی به بازار عرضه می شوند، ونوشک 200 گرمی از بهترین مواد طبیعی و در بسته بندی های بهداشتی تهیه شده است.
درخت پسته وحشی در بسیاری از شهر های ایران می روید و ویژگی های مخصوص به خودش را دارد؛ در زیر به سه نوع واریته درخت ونوشک می پردازیم:

  1. بنه کابلی (cabulica): این گونه درخت با نام بنه کسور شهرت دارد و در بسیاری از شهر های ایران و همچنین کشور های افغانستان، پاکستان و استرالیا وجود دارد.
    در ایران این گونه درخت در استان های کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان و پخش های از استان هرمزگان می روید.
  2. بنه لری یا سقز (lorica): بنه لری یا کلخنک علاوه بر ایران در کشور های سوریه، عراق، ارمنستان و آناتولی می روید همچنین در برخی از استان های ایران از جمله کرمانشاه، خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان دیده شده است.
  3. بنه جاتلانقوش (mutica): این واریته نیز در بسیاری از کشور های دنیا یافت می شود، بنه جاتلانقوش در استان های خراسان رضوی، کرمان، تهران، سیستان و بلوچستان، لرستان و کردستان شرایط بهتری برای رشد دارد.

مصارف عمده ونوشک 200 گرمی

مصارف عمده ونوشک 200 گرمی ونوشک یا پسته کوهی کاربردهای زیادی در صنعت دارد به طور کلی می توان گفت مصارف عمده ونوشک در صنایع داروسازی، صنایع چرم سازی، صنایع غذایی و صنایع شیمیایی دیگر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.
استفاده از ونوشک در پزشکی و تب سنتی محبوبیت این محصول را در بین مردم افزایش داده است همچنین حدود 25% از میوه ونوشک را تربانتین شامل می شود.
تربانتین یک روغن با ارزش و صنعتی می باشد که در تهیه آدامس، عطرها و خوشبوکننده ها و حشره کش ها مورد استفاده قرار می گیرد.
از میوه درخت بنه برای خوشبو کردن مواد غذایی مثل دوغ، تهیه ترشی و روغن های حیوانی استفاده می شود.

از درخت پسته کوهی ماده ای به نام سقز تولید می شود که کاربرد های فراوانی دارد، سقر ماده ای چسبنده، روشن و غلیظ است که به عنوان یک دارو برای درمان بسیاری از بیماری ها اعم از مشکلات گوارشی و یبوست کاربرد دارد.
این ماده (سقز) به کشور های زیادی صادر می شود؛ اگر شرایط محیطی درخت بنه مساعد باشد از هر درخت حدود یک کیلوگرم سقز تولید می شود.

قیمت روز ونوشک 200 گرمی

قیمت روز ونوشک 200 گرمی قیمت روز ونوشک 200 گرمی به عوامل و شرایط متعددی بستگی دارد و هر چه کیفیت و مرغوبیت آن بهتر باشد طبیعتا قیمت آن به همان اندازه بالاتر خواهد بود.
ونوشک را می توان به عنوان چاشنی در بسیاری از غذاها استفاده کرد و طعم و مزه بی نظیری به غذا می دهد در ضمن ونوشک خام سرشار از ویتامین های معدنی و طبیعی است.
ونوشک در صنعت پلاستیک سازی برای تولید واکس و چرم مورد استفاده قرار می گیرد و از آن وسایلی مانند کفش های چرمی، کیف های چرمی و … می سازند همچنین از آن در صنعت چاپ نیز استفاده می شود.

عواملی از قبیل رنگ، کیفیت، طعم و مزه، وزن و نوع بسته بندی بر قیمت ونوشک تاثیرگذار هستند؛ برای خرید این محصول می توانید به صورت مستقیم و اینترنتی، با قیمتی ارزان و به صرفه از طریق همکاران ما اقدام نمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما