قیمت خلال پسته تنوری درجه یک

خلال پسته از جمله از گران ترین و اشرافی ترین محصولات حاصل از فرآوری پسته است. خلال پسته ایران رنگ سبز تیره دارد و به دلیل طعم بسیار خوب آن به سراسر دنیا صادر می شود. خلال پسته تنوری همچون پسته خواص غذایی بی نظیری دارد و یک آجیل بسیار ویژه و مغذی است. خواص خلال پسته ممتاز ایرانی تنوری چیست و چگونه آماده می شود؟قیمت خلال پسته تنوری درجه یک

دانستنی هایی درباره خلال پسته تنوری

دانستنی هایی درباره خلال پسته تنوری

برای تهیه خلال پسته تنوری مرغوب از مغز پسته سبز رنگ استفاده می شود. ابتدا باید پسته ها را مغز کنید. می توان از پسته تازه و خشک استفاده کرد. پسته شور قرمز ها را داخل آب جوش ریخته تا پوستشان جدا شود. بعد از جدا شدن پوست ها آنها را داخل آب سرد و ترجیحا آب یخ می گذاریم. در نتیجه این کار مغز پسته ها باز شده و نصف شده و بصورت لپه در می آیند.

در این مرحله به دو روش خلال پسته تهیه می شود:

روش صنعتی  با دستگاه خلال پسته : در این روش کافی است مغز پسته  را داخل دستگاه قرار دهیم تا خلال شوند. داخل دستگاه تیغه هایی تعبیه شده اند که با گردش خود توسط نیروی برق، مغزهای پسته را بریده و در پایان قطعات یکسان و تقریبا هم اندازه ای از آن خارج می شود.

روش سنتی برای مصارف کم: در این روش با استفاده از چاقو مغزهای لپه شده تبدیل به خلال می شوند. سپس خلال ها باید در مکانی با هوای آزاد و دور از نور مستقیم خورشید روی سینی یا پارچه تمیز پهن شده تا کاملا خشک شوند.

نکاتی که هنگام تهیه خلال پسته باید در نظر گرفت:

 قرار دادن خلال ها در برابر نور مستقیم خورشید رنگ آنها را زرد و نامرغوب می کند و از بازار پسندی خلال تنوری می کاهد چون به رنگ زرد در می آیند.

بعد از خشک شدن خلال ها، آنها را در جای خشک و خنک باید نگهداری کرد.

در این مرحله توسط فرهای تنوری خلال ها طی زمانی مشخص تفت داده می شوند و آماده عرضه به بازار می شوند. زمان تفت دادن و درجه حرارت فر یا تنور نقش مهمی در کیفیت خلال پسته تنوری دارد.

ویژگی های منحصربفرد خلال پسته تنوری

ویژگی های منحصربفرد خلال پسته تنوری

پسته و خلال آن فواید بسیاری برای سلامتی دارند. آنها یکی از معدود آجیل هایی هستند که حاوی بیشترین مواد مغذی مورد نیاز انسان برای سلامتی کامل هستند. خلال پسته تنوری حاوی مقدار بیشتری پروتئین نسبت به سایر آجیل ها و همچنین کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم خلال پسته تنوری می تواند سطح کلسترول بد یا LDL در بدن را کاهش داده و به کاهش خطر ابتلا به بیماری ماکولا (استحاله ماکولای وابسته به سن) وابسته به سن کمک کند. از فواید دیگر خلال پسته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرشار از ویتامین های گروه B به ویژه ویتامین B6
  • تامین نیمی از فیبر مورد نیاز روزانه بدن یک شخص بالغ فقط با مصرف صد گرم
  • جلوگیری از پوکی استخوان
  • خاصیت خون سازی بالا
  • تقویت قوای جنسی

تولید خلال پسته تنوری مرغوب

تولید خلال پسته تنوری مرغوب

ایران از جمله تولید کنندگان عمده پسته جهان است. متاسفانه گاها این پسته بصورت خام به سایر کشورها صادر می شود و این باعث می شود تا از حداکثر ظرفیت این محصول برای کسب درآمد استفاده نشود. از این محصول می توان چندین فرآورده بدست آورد تا با صادر کردن این فرآورده ها درآمد بیشتری عاید کشاورز و فعالان این صنعت شود.

از جمله فرآورده های این محصول می توان به مغز پسته، کره پسته و خلال پسته اشاره کرد. تولید خلال پسته تنوری نیز می تواند یکی از فرآورده های دیگر این محصول باشد تا از ظرفیت های فراوان این محصول استفاده بیشتری شود. ایجاد کارگاه های تولید خلال پسته تنوری مرغوب، بازاریابی داخلی و تلاش برای صادرات آن می تواند هم زمینه اشتغال زایی بیشتری را فراهم آورد و هم محصول باکیفیت و خوش طعمی را به فروشگاه های آجیل کشور عرضه کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما